Zoznam produktov značky "NESTLÉ"
Túto kávu pozná nespočetné množstvo ľudí a určite sa nachádza aj vo vašej
domácnosti. Hoci je obľúbená medzi mnohými, jej história a kariérny postup zostávajú pre
väčšinu skryté. Poďme si teda spolu prejsť cestu, po ktorej postupovala jedna
z najznámejších bežných kávových spoločností.
Najprv by sme si však mali povedať niečo o značke samotnej. Už na začiatok by som
rád upozornil, že termín „bežný“ vyznie ako podstatné nedocenenie kvalít Nescafé. Na mysli
sa má skôr jej široká dostupnosť a rozšírenosť v skoro všetkých väčších i menších
potravinových reťazcoch.
Motto a trend Nescafé sa točia okolo rešpektu. Uvedomujú si, že veľké množstvo
kreditu za ťažko odvedenú prácu patrí práve ľudom, ktorí zbierajú tieto kávové v horúcom
prostredí Brazílie, Mexica, či iných oblastí.
Tieto kávové plantáže, či farmy sú často navštevované a kontrolované s cieľom
priniesť nové inovatívne metódy starostlivosti a spracovania, ako aj dohliadanie na zdravie
a spokojnosť svojich pracovníkov bez narušenia jedinečného spojenia s prírodou.
Bez našej planéty by tu nebola káva a rozhodne by sme tu neboli ani len my. Preto sa
aj voči nej treba správať s rešpektom. V Nescafé tomu podriaďujú výrazne úsilie s cieľom
znížiť škodlivý dopad na prostredie a prísť s čoraz viac vhodnými metódami práce, nech už
ide o znižovanie vypúšťania škodlivých plynov do ovzdušia alebo šetrenie čoraz vzácnejšej
vody a človekom vyťaženej prírody.
S tým súvisí aj ďalší bod kávového procesu výroby – balenie. Rešpekt voči káve
samotnej, a tým nepriamo voči všetkým čo sa podieľali na jej výrobe je samozrejmý. Baleniu
je prikladaná veľká pozornosť, aby sa nedopatrením neznehodnotila všetka tá ťažká práca
a čas, ktorá bola dovtedy venovaná každému zrnku. Avšak ako som spomínal, otáča sa to
spať na rešpekt k prírode a to používaním ľahko a opakovane recyklovateľným materiálov.
Teraz, keď už o čosi viac rozumieme princípom a ideálom tejto spoločnosti, poďme sa
pozrieť odkiaľ to všetko pramení.
Čo možno veľa z vás nevie, korene Nescafé siahajú až do roku 1929 k spoločnosti
Nestlé. Po krachu na Wall Street došlo k obrovskému prebytku produkcie kávy a Nestlé
dostala za úlohu z toho vyťažiť.
Na miesto bol poslaný kávový expert Max Morgenthaler, ktorého cieľom bolo
vytvoriť vynikajúcu kávu obyčajným zaliatím vodou. On a jeho tím dlho pracovali, aby prišli
na spôsob ako vytvoriť novú instantnú kávu zatiaľ čo by zachovali prirodzenú chuť kávy. To sa
im podarilo až po dlhých rokoch a v roku 1938 bola založená spoločnosť Nescafé, odvodená
od spojenia prvých troch písmen spoločnosti Nestlé a ich cieľového produktu výroby – kávy.
Zakladajúca továreň bola postavená v roku 1938 v Orbe vo Švajčiarsku a funguje
dodnes. V roku 1961 sa prišlo s revolučným nápadom. Miesto dovtedy využívaných
plechových nádob sa začala káva predávať v sklenených nádobách, najprv v Japonsku a po
tamojšom úspechu aj v Európe.
Avšak vráťme sa pár rokov späť. Napriek tomu, že situácia v Nescafé vyzerala okolo
roku 1938 veľmi sľubne, udalosti roku 1939 a nasledujúcej vojny ju nenechali nepoznačené.
No aj počas tohto obdobia dokázala fungovať a ich instantná káva bola dodávaná a výrazne
obľubovaná Americkými vojakmi. Po vojne Nescafé exportovala aj do Francúzska a Anglicka,
no aj tak zostala jej najväčším veľvyslancom americká armáda.
Dnes už je obľúbená vo vyše 180 krajinách svet a okrem toho sa dostala na ozaj
„špičkové miesta“. Existuje fotka z roku 1953 zobrazujúca Edmunda Hillariho a Tenzinga
Norgaya ako si dopriavajú práve túto kávu počas expedície na Mount Everest a zas roku 1969
sa spolu s prvým človekom stala Nescafé prvou kávou na mesiaci.
A ak sa nejaká káva dostane na vrchol sveta a dokonca aj na Mesiac, rozhodne si
zaslúži aj miesto vo vašom srdci.
Počet produktov: 11