Vrátenie, reklamácia

❌ Nevyhovuje Vám dodaný tovar?

Vybavenie vrátenia tovaru je veľmi jednoduché.

Tovar nám môžete bezplatne vrátiť prostredníctvom ktoréhokoľvek výdajného miesta Packeta.
Stačí pri odoslaní zásielky nahlásiť naše ID odosielateľa: 92974912
Nezabudnite priložiť vyplnený reklamačný formulár.

Náklady na dopravu spätne hradíme my – nemusíte sa o nič starať.


Zákonná informačná povinnosť a formuláre

Vrátenie tovaru

Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho právo:

  • odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru,

  • ak predávajúci splnil všetky informačné povinnosti podľa zákona,

  • v prípade nedodržania informačných povinností sa uplatňuje § 7 ods. 2 alebo 3 zákona,

  • odstúpiť možno aj pred dodaním tovaru, ak je to predmetom kúpnej zmluvy.


Ako uplatniť právo na odstúpenie

Spotrebiteľ je povinný:

  • písomné odstúpenie od zmluvy doručiť osobne alebo zaslať poštou najneskôr v posledný deň lehoty,

  • adresu nájdete v sekcii Kontakty alebo môžete použiť iný trvanlivý nosič,

  • po oznámení odstúpenia je potrebné do 14 dní zaslať alebo doručiť:

    • predmet zmluvy,

    • originál faktúry,

    • návod a ostatnú dokumentáciu dodanú s tovarom.

Odporúčame vyhotoviť si kópiu faktúry a tovar poslať doporučene a poistený.
🗂 Na odstúpenie od zmluvy použite formulár Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Tovar neposielajte na dobierku – zásielka nebude prevzatá.

 

Vrátenie plnenia

  • Prevádzkovateľ e-shopu vráti sumu zaplatenú za tovar/službu vrátane poštovného v zmysle § 9 ods. 3 zákona,

  • vrátenie musí nastať do 14 dní od doručenia odstúpenia,

  • nie je povinný vrátiť peniaze predtým, ako mu je doručený tovar alebo spotrebiteľ preukáže jeho zaslanie,

  • výnimkou je, ak predávajúci sám navrhne vyzdvihnutie tovaru.

Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.


Výnimky z práva na odstúpenie

Právo sa neuplatňuje na tovary a služby podľa § 7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014 Z. z., napríklad:

  • tovar vyrobený na mieru,

  • tovar, ktorý z hygienických dôvodov nie je možné vrátiť, ak bol porušený jeho obal,

  • zvukové či obrazové záznamy s porušeným ochranným obalom.

Aktuálne znenie nájdete v platnom znení zákona.


Zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru

Spotrebiteľ znáša zníženie hodnoty tovaru, ak k nemu došlo používaním nad rámec bežného odskúšania funkčnosti a vlastností.


Kontakt pre vrátenie tovaru

MI holding s.r.o.
Sama Chalupku 6296/20F
07101 Michalovce
📧 info@tvojakava.sk
📞 Tel.: 0905 339 339

Formulár Odstúpenie od kúpnej zmluvy zasielame v prílohe mailu o potvrdení objednávky alebo si ho môžete stiahnúť tu:  ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY


Reklamácia tovaru

Reklamačné podmienky internetového obchodu
(neoddeliteľná súčasť Všeobecných obchodných podmienok)


Základné podmienky

  • Reklamovať je možné iba tovar zakúpený u predávajúceho, ktorý je zároveň vlastníctvom spotrebiteľa.

  • Ak je kupujúci spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci podnikania), na tovar sa vzťahuje záruka 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak.

  • Ak si kupujúci objednal použitý tovar a bol o tom informovaný, záručná doba je 12 mesiacov.

  • Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, riadi sa Obchodným zákonníkom, záručná doba je 12 mesiacov a tieto reklamačné podmienky sa neuplatňujú.

  • Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravcu alebo predávajúceho.


Uplatnenie reklamácie

  • Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bezodkladne po zistení vady.

  • Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené:

    • mechanickým poškodením,

    • nesprávnym používaním mimo návodu,

    • nevhodnými podmienkami (vlhkosť, chemické vplyvy),

    • zanedbaním údržby,

    • nadmerným zaťažovaním,

    • poškodením alebo znehodnotením plomby,

    • neodbornou montážou/demontážou (ak to vyžaduje zákon),

    • zásahom do výrobku bez autorizácie výrobcu (napr. pretaktovanie),

    • používaním v rozpore s návodom, normami alebo bezpečnostnými predpismi.

  • Výnimky zo zodpovednosti:

    • škody spôsobené živelnej pohrome,

    • bežné opotrebenie (vrátane minimálnej trvanlivosti/spotreby).


Odoslanie reklamovaného tovaru

  • Tovar zasielajte na našu kontaktnú adresu uvedenú nižšie – nie na dobierku.

  • Tovar starostlivo zabaľte, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy.
    Odporúčame poslať doporučene a poistené.

  • K zásielke priložte:

    • kópiu dokladu o kúpe (faktúru),

    • popis vady,

    • vyplnený reklamačný formulár (odporúčané).

  • Reklamáciu zasielajte výhradne písomne (poštou) alebo osobnenie e-mailom.


Špeciálne prípady

  • Pri reklamácii pevne zabudovaného tovaru je kupujúci povinný umožniť obhliadku zo strany predávajúceho alebo ním určenej osoby.


Potvrdenie o prijatí a vybavení reklamácie

  • Predávajúci:

    • potvrdí prijatie reklamácie,

    • vydá potvrdenie o uplatnení reklamácie,

    • ak to nie je možné ihneď, tak bez zbytočného odkladu, najneskôr s dokladom o vybavení.

  • Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:

    • deň doručenia predávajúcemu,

    • alebo deň, kedy predávajúci zabráni jej prijatiu.


Lehoty na vybavenie reklamácie

  • Spôsob vybavenia určí predávajúci:

    • ihneď,

    • v zložitých prípadoch do 3 dní,

    • technicky náročné prípady najneskôr do 30 dní.

  • Po určení spôsobu vybavenia sa reklamácia vybavuje ihneď, najneskôr však do 30 dní.

  • Po uplynutí lehoty má kupujúci právo:

    • odstúpiť od zmluvy,

    • alebo požadovať výmenu tovaru za nový.


Práva kupujúceho pri uplatnení reklamácie

  • Odstrániteľná vada:

    • právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie,

    • možnosť výmeny tovaru alebo súčasti.

  • Neodstrániteľná vada:

    • právo na výmenu alebo odstúpenie od zmluvy,

    • alebo zľava z ceny, ak vada nebráni používaniu.


Reklamácia je vybavená, ak:

  • sa skončí:

    • odovzdaním tovaru,

    • jeho výmenou,

    • vrátením kúpnej ceny,

    • poskytnutím zľavy,

    • výzvou na prevzatie plnenia,

    • alebo odôvodneným zamietnutím.

  • Kupujúci potvrdí prevzatie, alebo je dokladom potvrdenie od prepravcu.


Upozornenie pri preberaní tovaru

  • Skontrolujte neporušenosť obalu pri preberaní od kuriéra.

  • Odporúčame rozbaliť zásielku v prítomnosti dopravcu.

  • Podpisom potvrdzujete, že obal nie je poškodený.


Záverečné ustanovenia

  • Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok.

  • Predávajúci si vyhradzuje právo ich meniť bez predchádzajúceho upozornenia.


Kontakt pre zasielanie reklamácií

MI holding s.r.o.
Sama Chalupku 6296/20F
07101 Michalovce
📧 info@tvojakava.sk
📞 0905 339 339

Reklamačný formulár zasielame v prílohe mailu o potvrdení objednávky alebo si ho môžete stiahnúť tu: REKLAMAČNÝ FORMULÁR