Tchibo - gigant z Nemecka

message
Žiadne komentáre.
star
Hodnotenie: 0

Tchibo – gigant z Nemecka 

Vo svete nemeckej kávy sa postupne posúvame ďalej a to k spoločnosti, ktorú mnohí z Vás dobre poznajú. A možno aj z iného pohľadu - nie len ako predajcu kávy. Tchibo je výnimočná tým, že funguje vo viacerých odvetviach, čo je pre výrobcu kávy naozaj dosť netypické. Napriek tejto skutočnosti sa spoločne pozrime predovšetkým na bohatú kávovú históriu tejto nemeckej hviezdy.

Ako vždy sa to začalo snahou a nápadom mladého začínajúceho podnikateľa menom Max Hertz. Tento domáci obyvateľ Hamburgu, ktorý vyštudoval obchod, v roku 1949 so svojim partnerom položili prvé základy spoločnosti dnes známej ako Tchibo Group.

Ich geniálny nápad posielať praženú kávu svojim zákazníkom poštou bol významným krokom revolúcie obchodu z kávou. Už vtedy boli inovatívni vo svojich spôsoboch. Zákazníkom umožňovali výber balenia. Mohli si ich nechať doručiť v plechovke, zašité vo vrecúšku vyrobenom z vreckovky alebo dokonca z utierky.

Spolu s týmto poštovým servisom začali v Tchibo publikovať aj rovnomenný časopis, v ktorom sa nachádzali rôzne módne tipy, zábavné príbehy, novely, horoskopy, rôzne vzory na šitie a mnoho ďalšieho.

V roku 1953 sa opäť posunuli na vyššiu úroveň tým, že okrem už zaužívaného rozvozu kávy poštou si mohli zákazníci kúpiť kávu priamo z budovy vedľa pražiarne – prakticky priamo z výroby. Bývalý zamestnanec tvrdí, že balenia kávy priam lietali z poličiek.

Uspokojiť sa s priemernosťou rozhodne nebol ich štýl, pretože onedlho urobili ďalšiu dieru do sveta, do sveta nemeckej kávy a to zmesou kávy Tchibo Gold - Mocca. Kým dovtedy sa zmesi mokka vyrábali z maxima 5 rôznych druhov káv, táto bola vyrobená až z 9 druhov, čím sa okamžite stala najpopulárnejšou kávou Nemecka. Aby toho nebolo málo, tak čoskoro začali predávať kávu aj v priesvitných nádobkách, aby sa zákazník mohol potešiť pohľadom na kávu skôr ako si ju vychutná.

Následne v roku 1955 otvorili prvý oficiálny obchod s kávou a to v ich domovskom meste – v Hamburgu. Tento obchod bol výnimočný tým, že predtým ako ste si objednali celé balenie kávy, dostali ste šálku kávy ako vzorku na ochutnanie.

V ďalších rokoch začala výrazná expanzia, kedy Marx so svojou ženou cestoval po krajine, otváral nové obchody a naberal nových zamestnancov. V roku 1958 bolo v Nemecku 77 obchodov a v roku 1965 dokonca už viac ako 400.

V najbližšom období sa spoločnosť rozrástla ešte viac a dostávala sa čoraz viac do povedomia ďalších a ďalších ľudí. Začala byť uznávaná ako stabilizovaná firma, objavila sa v televízii, vytvárala nové zmesi káv a otvorila v Hamburgu svoju prvú veľkú pražiareň.

Keď v roku 1965 Marx Hertz zomrel, na jeho miesto nastúpili jeho synovia Michael a Günther. Práve pod ich vedením Tchibo rozšírilo svoj tradičný sortiment a začali predávať aj veci, ktoré nie sú spojené z jedlom.

V dnešnej dobre už ide o mohutnú svetoznámu spoločnosť. Kaviarne, obchody, príslušenstvo a dokonca aj stroje na výrobu kávy u vás doma. Ich výrobky a káva sú nadštandardné a stále si držia vysoko postavené miesto v rebríčku kvalitných káv.

Teraz, keď už poznáte jej minulosť, si možno aj táto káva ľahšie nájde cestu k vášmu srdcu.