Jacobs - nemecká kvalita
Jacobs - nemecká kvalita
Po dlhom zozname vysokokvalitných talianskych káv sa posúvame ďalej, tentoraz do Nemecka. Napriek vysokému postaveniu talianskych káv v svetových rebríčkoch vás môžeme uistiť, že ani nemecká káva v ničom nezaostáva. Rozmanité chute, bohatá história, mená rovnako dobre známe vo svete a široká verejnosť priaznivcov. Nemecké značky majú rozhodne čo povedať pokiaľ ide o svet kávy.
Teraz sa poďme spoločne pozrieť na jednu z ich najznámejších. Kávu, o ktorej ste už veľa počuli, či už z televíznych reklám, na internete alebo ju dokonca máte doma. Jedna z mnohých a predsa výnimočná, káva Jacobs.
Nepatrí medzi najstaršie, no jej história je rovnako dôležitá a pestrá ako u iných. Všetko sa to začalo v roku 1895 keď Johann Jacobs položil prvé základy dnes už mohutnej spoločnosti v Brémach. Len 26-ročný syn farmára si otvoril obchod s lahôdkami, medzi ktorými si našla miesto aj káva, ktorá ho v blízkej budúcnosti tak preslávila. Stal sa jedným z prvých maloobchodných predajcov kávy.
Tak ako nič nevyrastie samo ani spoločnosť Jacobs nedosiahla úspech za deň. Trvalo mu približne 17 rokov kým si v roku 1906 konečne otvoril svoju prvú poriadnu pražiareň a až v roku 1913 prvýkrát zaregistroval značku Jacobs.
Ako rástla jeho spoločnosť, rástla aj jeho popularita a postupne sa zvyšoval dopyt po jeho káve. Najprv v najbližšom okolí, neskôr v celom Nemecku a v 20. rokoch začal už svoju kávu ponúkať zásielkovým predajom.
V jeho dobre rozbehnutom biznise pokračoval aj jeho syn Walter a ten už dodával čertvo praženú kávy rôznym 60 000 maloobchodným predajcom po celom Nemecku. Pod jeho vedením sa Jacobs v priebehu 70. rokov začala šíriť ďalej do sveta.
Jej „korunným“ dielom je káva Jacobs Krönung. Najlepšia, často označovaná aj ako vlajková káva spoločnosti Jacobs bola vytvorená v roku 1966 a meno Krönung ( čo v preklade znamená korunovácia ) hrdo reprezentuje túto kávu najvyššej kvality.
Tak ako spoločnosť začala snom mladého farmárskeho syna o lepšej budúcnosti a malom obchode s lahôdkami, tak sa Jacobs snaží umožniť aj ostatným ľuďom snívať s otvorenými očami pomocou tých najzmyselnejších kombinácii arómy a chute. Práve už spomínaná aróma je taká charakteristická, že výborne naštartuje myseľ ešte pred prvým dúškom.
Sny a snívanie sa stali akýmsi mottom pre Jacobs. Snívať s otvorenými očami nie je v podaní značky Jacobs iba prázdnym sloganom, ale je aktívnou víziou pomôcť ľuďom vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a pustiť sa do plnenia vlastných snov.
Z jedného malého mestečka do celého sveta. Dnes má už Jacobs veľké strediská všade vo svete. Popredné v Rakúsku, Pobaltských štátoch, Nemecku, Grécku, Holandsku, Rusku, Južnej Afrike a v mnohých ďalších, vrátane Slovenska .
Samotný zakladateľ dokázal, že sny sa plnia, len v nich treba veriť a hoc im možno občas trocha napomôcť odhodlaním, vytrvalosťou a tvrdou prácou, výsledok za to určite vždy stojí. Tak si to vyskúšajte aj vy a začnite si plniť tie vaše sny s jedinečnou nemeckou kávou Jacobs. Niekedy odpočinok, chvíľa strávená s vašimi myšlienkami a trochou kávy,je všetko potrebné na novú cestu za úspechom, na novú cestu za splneným snom.